Jak si zvýšit sebevědomí ...

úterý 14. února 2017

Dnes ráno jsem se vzbudila se zvláštními myšlenkami. V poslední době měním svůj život úplně od základů. Snažím se zařídit individuální plán ve škole, bydlení na vile už vzdávám a začínám od března dojíždět, neustále jezdím v poslední době do Prahy na semináře a různá setkání, začínám pracovat na internetu, vymýšlím další diář a až přijde jaro, začnu kompletně předělávat svůj pokoj do vysněného blogerského doupěte, které bude ovšem zároveň plný dřeva, dekorací, mandal, houpací sítě a v neposlední řadě mých milovaných kaktusů a taky bylinek, které už si chci dlouho pěstovat. Jo a svíček, ty nesmí chybět!
Čeká mě toho spousty a když jsem nad tím vším ráno uvažovala, uvědomovala jsem si, jaké mám štěstí. Na počátku toho všeho byla jen jedna věta - RADA a ta zněla.
"Buď sebevědomá."
Tenkrát to bylo hodně špatné období a i mě trvalo, než jsem se naučila mít se ráda. K tomu mi však pomohlo několik následujích bodů, o které se chci s vámi dnes podělit.
A nejen proto, že mě trápí, jak si dnešní generace vůbec nevěří a vše hned vzdají (až na egoistické výjimky samozřejmě), ale také proto, že zdravé sebevědomí je podle mě základ šťastného života.
1. ZRCADLO
Pusťte si do pozadí nějakou příjemnou hudbu, která k vám sedí. Pohodlně se usaďte před zrcadlo a začněte například dlouhým pohledem do očí. Nechte uklidnit všechny myšlenky a poté na sebe promluvte (ano, nahlas!). "Mám se rád/a takový/á jaký/á jsem", vyjmenovávejte věci, které na sobě milujete, určitě naleznete min. 5 věcí. Důležité je nejen bezduše citovat, ale opravdu to tak cítít. Opakujte každý den, stačí chvilku a rozzáří se vám myšlenky.

- Pamatuji si to živě, když mi kamarád poprvé napsal, ať si sednu před zrcadlo a opakuji si větu "mám se rád/a takový/á jaký/á jsem". Tenkrát mi to přišlo jako neskutečná blbost (asi jako vám teď), ale poslechla jsem ho a sedla si před zrcadlo. Začala se na sebe usmívat a říkat onu větu. Nyní, když se ohlédnu zpět, vím s naprostou jistotou, že tohle byl ten moment změny.

2. RÁNO JEN PRO SEBE
Dopřejte si po ránu sklenici vody - nejlépe s citrónem, nastartuje váš metabolismus a vám se tak bude lépe vstávat. Připravte si pořádnou snídani, nějakou kterou opravdu milujete.
Můžete si vlézt například do horké vany a nebo si dát ledovou sprchu, záleží jen na vás, co upřednostňujete. Pusťe si oblíbenou hudbu a protancujte se do nového dne. Cokoliv vám přijde přes den do cesty, zvládnete levou zadní a s dobrou náladou.

- Já si píšu ráno ještě 10 věcí, za které jsem vděčná a proč. Občas si vypíšu na papír všechny myšlenky, které mi zrovna běhají hlavou a vše, co musím dnes udělat. Neskutečně to pročistí hlavu a já se tak nemusím stresovat, zda jsem na něco nezapomněla.

3. OBLÉKEJTE SE, JAK CHCETE
Neříkám, že bychom měli chodit v teplákách do společnosti, ale měli bychom se cítit dobře. Chcete vypadat jako hippiesák? Tak buďte hippiesák! Nebo jako moderní business man? Moderní slečna podle nejnovějších trendů? Alternativní dívka? Barevné vlasy? Buďte tím, kdo opravdu jste. ŠATY PŘECI DĚLAJÍ ČLOVĚKA. Nebo snad ne?

- Také jsem si prošla spoustou stylů oblékání. Růžové vlasy také nechyběli, avšak časy se mění a nyní toužím vypadat uplně jinak. Reprezentovat samu sebe a dosáhnout ještě hodně věcí a proto se musí některé věci obětovat. Nikdy jsem však neztratila touhu oblékat si co chci a být tím, kým doopravdy jsem.
5. VYSTUPTE ZE SVÉ KOMFORTNÍ ZÓNY
U každého z nás je komfortní zóna nastavená jinak. Podle našich priorit a toho, co v životě děláme. Překonejte sami sebe. Udělejte například něco z čeho máte strach. Vymyslete nějaký projekt. Zajímejte se. Získáte nejenom zážitek, zkušenosti, ale také dobrý pocit ze sebe. A ten se počítá!

- Já jsem svou komfortní zónu opustila už dávno a od té doby nemám potřebu se do ní vracet. Baví mě překvapení všedního života a překonávání sebe samotné. Nikdo jiný totiž nemá vaše pocity a nikdo jiný vám je nemůže předat. Na toto jste tu jen vy. Nepromarněte tuto šanci.

4. CHOĎTE MEZI LIDI
Když už na sobě máte něco, v čem se cítíte dobře a chcete překonávat své hranice, využijte toho. Začněte se bavit s neznámým člověkem. JEN TAK. Pro radost. Dozvíte se něco nového a budete moc otestovat, jak na tom doopravdy jste se svým sebevědomím, a nebo co musíte ještě vypilovat. Nemáte co ztratit a získáte mnoho. Proč do toho nejít?

- Toto je například jedno z mých překonávání komfortní zóny. Vždy jsem byla málo mluvná a tak se učím. Poznávám nové lidi a snažím se. A už mi to občas i jde! Neříkám, že to je jednoduché, ale vždy záleží na vaší vůli.

5. DĚLEJTE SI, CO CHCETE
Vytvořte si svůj vlastní svět. Počkat. Víte, že jste si ho už vytvořili? Vše co kolem sebe vnímáme a máme, je náš vlastní výtvor. Lidská mysl je nastavená na naše myšlenky a cokoliv si vymyslíme, to taky máme. Chci mít okolo sebe ............ (doplň, co chceš). Chovejte se tak, jak vám radí srdce, používejte vaši mysl při důležitých rozhodnutí a vytvářejte.

- Zdá se to jako kouzlo že? Uvěříte mi, když vám řeknu, že já tak žiji už několik let? Je však důležité, naučit se, že život je nestálý a ne všechno v životě vychází přesně tak, jak si přejeme. Většinou se věci dějí, ale my je nedokážeme vnímat. Všímejte si maličkostí!

6. ZPÍVEJTE A TANCUJTE
Neříkejte, že rádi netancujete. Ani když jste sami? NEVĚŘÍM. Většina z nás si dokáže užívat svou přítomnost sám se sebou! Zatím jsem poznala převážně i lidi, kteří rádi zpívají a je jedno, že zpíváte jen když jste sami doma. Také zpívám jen tehdy, když jsem sama doma. Důležité je, že i tím si vykouzlíme úsměv na tváři.

- Převeďme naši osobnost do společnosti. Každý z nás je trochu šílený, ať se prezentujeme, jak chceme, nejšťastnější jsme přeci, když se smějeme.
7. KONÍČEK VÁM DODÁ ODVAHU
Přihlaste se na cvičení, kurzy jógy, semináře, tancujte závodně, dělejte nějaký sport, zkrátka si najděte něco, co vás bude naplňovat a čeho se nebudete chtít jen tak vzdát. Dodá vám to pocit, že jste tu z nějakého důvodu, a že bez vás by to nešlo.

- U mě je to točení s ohněm a světlem. Jednou jsem slíbila, že s tím nikdy nepřestanu a zatím jsem si k tomu vždy našla cestu. Brzy vám tento "sport" představím více.

8. MEDITUJTE
No a po všech těch aktivitách, co přes den děláme, je fajn na chvilku vypnout. Je spoustu návodů, jak se naučit meditovat a když přijdete na to, jak to ovládat, je to vážně super. Vaše myšlenky se zklidní, jste vyrovnanější a začnete si v životě lépe uvědomovat některé věci.

- Já už se nemůžu dočkat až zase začnu. Vzhledem k podmínkám, ve kterých jsem do teď žila, nebylo možné moc meditaci aplikovat. Teď se však všechno mění. OPĚT.
To bude pro dnešní článek vše. Nakonec bych chtěla už jen říct... 
Nenechte se ovlivnit ostatními. Je to váš život ne jejich!
Mějte se a smějte se :) Canli :)

Jak jste na tom se seběvedomím vy? Napište mi komentář budu ráda! :)

10 komentářů

  1. skvelý motivačný článok :) mám pocit, že v dnešnej dobe sú to také extrémy, buď má niekto prehnané sebavedomie, alebo nízke, čo je škoda
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní :) v hodně věcech souhlasí, tanec, zpěv, ranní sprcha, dělat nové věci, to vše posouvá dál. Jen bych možná byla opatrná s tou jedničkou, je to moc pěkný nápad, ale pokud se třeba někdo nemá rád, přijde mi trochu nesmyslné si takto lhát, spíš si říct něco jako: No ok, ted se ráda nemám, ale můžu to zkusit mít se ráda atd. :) ale asi věc názoru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Určitě je to věc názoru a hlavně záleží na osobnosti. Také jsem se neměla ráda a i přesto jsm to překousla a zkusila to. Záleží na přístupu daného člověka. Pokud se někdo nebude chtít mít rád, pak se o to nebude ani snažit. :)

      Vymazat
  3. skvelý článok ;) hlavne vstat rano s usmevom a nebyt naladený na den blbec a snazit sa vyrovnavat so stresovými situáciami , ktoré nam zivot nadeli a hlavne pozitívne myslenie a robit to čo nas baví :)

    https://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za článek, je super :) Bohužel i přes všechny rady, které doporučuješ, mám pocit, že nejsem schopná se nějak uvolnit a být sebevědomá, stále na tom musím ještě pořádně zamáknout.

    Portál Veronika

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za tenhle článek ♥ Dala jsi mi spoustu motivace, taky se snažím pracovat na svém sebevědomí, i když mi to občas dělá problém ... ale věřím, že když člověk něco chce, tak může dokázat cokoliv :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem alespoň trochu pomohla.♥ Ono to půjde, hlavní je vytrvat a nevzdávat se. :) Máš naprostou pravdu - Když se chce, všechno jde! :D :)

      Vymazat

Děkuji všem za komentář, připomínku, názor nebo vaši podporu ♥

Instagram @canliblog

© Canli. Design by FCD.