Ovesné müsli srdíčka

sobota 21. května 2016


Ahoj, dnes tu mám pro vás slibovaný recept na domácí müsli sušenky. Já jsem dělala srdíčka, ale můžete si vytvořit jaký tvar chcete, záleží na tom, co za formičku doma vyštracháte. Recept mám z mého oblíbeného blogu http://kitchenette.cz/, ale trochu jsem si ho pozměnila, každopádně jsem jej sepsala tak nějak dohromady. Sušenky jsou opravdu skvělé (jedny z nejlepších jaké jsem jedla) a klidně si je můžete nadrobit třeba do jogurtu.

Ingredience:

  • 300 g ovesných vloček
  • 140 g celozrnné mouky (já dala špaldovou)
  • špetku soli
  • 100 g sušeného ovoce (goji, meruňky, datle, švestky...)
  • 100 g ořechů (vlašské, lískové, pekanové, mandle...)
  • 175 g másla (já dávala 100g kokosového oleje 75g másla)
  • 50g třtinového cukru
  • 60 g javorového sirupu (já dala datlový) 
  • 4 lžíce mléka
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • olej nebo pečící papír

- podle chuti můžete přidat různá semínka (chia, dýňová, sezamová, konopná...)

Postup:

1.  Do velké mísy nasypte ovesné vločky, mouku, sůl, nasekané sušené ovoce a ořechy. V malém hrnci si rozpusťte máslo. Když je tekuté, přidejte cukr a sirup a promíchejte, měla by vzniknout hustější emulze. Do hrníčku, či mističky dejte mléko a rozpusťte v něm prášek do pečiva.


2. Do suché vločkové směsi dejte máslovou směs a mléko. Vše dobře promíchejte a pomocí vykrajovátek dávejte na plech.


3. Pomocí lžičky jsem naplňte vykrajovátko, tak aby bylo úplně plné. Poté opatrně sejměte. Já jsem před každým kusem položila vykrajovátko do mouky, aby se těsto na něj nelepilo.

4. Pečte v předehřáté troubě na 160°C přibližně 25-30 minut do zlatova. Jen dejte pozor aby se sušené ovoce nespálilo, bylo by pak hořké.
Mě se první várka jemně připekla, takže jsem druhý plech stáhla asi na 100°C, ale pekla jsem déle a druhý byl tedy lepší. :)

A to je vše, recept je jednoduchý a vyšlo mi z něj asi 50-60 sušenek, což mi na nějakou dobu vydrželo. :D Přeji dobrou chuť a přidávám ještě food inspiration z těchto sušenek. :)

Neobyčejná snídaně pro neobyčejný den.

Tady sice nejsou vidět, ale jsou tam! I s bílým jogurtem chutnají skvěle.

Mějte se a smějte se :) Canli :)

2 komentáře

Děkuji všem za komentář, připomínku, názor nebo vaši podporu ♥

Instagram @canliblog

© Canli. Design by FCD.