Nábytek z palet + video

úterý 29. srpna 2017

Přemýšlela jsem dlouho zda do toho mám opravdu jít. Uvědomovala jsem si, co to sebou nese, kolik práce a času do toho budu muset vložit. Od všech jsem poslouchala jen, že to není tak jednoduché jak se zdá. 
Jsem nakonec usoudila, že jednopatrová postel stačí. Jen k těm pavoukům si teď přijdu nějak blíže.
A víte co? Ne nebylo to jednoduché, ale nebylo to ani nijak extra složité. S trochou trpělivosti a smyslu pro humor to zvládne každý. (I holka, která je skoro menší jak ta paleta.) Ten smysl pro humor zmiňuji schválně, protože když si z toho neuděláte srandu, pravděpodobně by vás to nejenom nebavilo, ale nasralo (s prominutím fakt jo) by vás to takovým způsobem, že byste tu paletu raději rozmlátili sekerou.
No posuďte sami... (doporučuji dokoukat až do konce)

Takže pokud se rozhodnete jako já pustit do téhle šílenosti. Měli byste mít na paměti těchto pár bodů.

1. Kupte si nové palety. Nejlépe všechny stejné.
- Ušetříte si tím spoustu práce!
Ano, jak tušíte já je nové neměla a každá byla jiná, jelikož jsem nikdy nebyla bohatá dávám přednost práci. Vypadá to sice lehce anarchisticky, ale to v mém životě ničemu nevadí.
Pokud se tu najde někdo jako já, tak byste měli vědět, že to samozřejmě jde i takto, ale pro lenochy a lidi, co si potrpí na dokonalost a preciznost, bude rozhodně lepší koupit nové.

2. Půjčte si brusku.
- Já jsem je brousila pomocí vrtačky, na které byl na konci brusný papír (a ne není na tom nic špatného, jak mi pár lidí psalo, normálně se to používá). Jak jsem zjistila později tak bych to bruskou asi stejně nezvládla (nemám tolik síly), takže mě to vyhovovalo takhle, ale pro silné lidi klidně doporučuju brusku.

3. Připravte se na to, že budete mít piliny a třísky všude.
- Od pilin jsem byla dost oteklá už jenom z toho, jak jsem je několik hodin vdechovala (alergická nejsem) a často se mi stávalo, že jsem si našla ve 2 ráno v práci třísku někde na ruce.

4. Najděte si někoho, kdo to udělá za vás. :D
- Ne vážně, pokud nejste opravdu šílenci a cílevědomé osoby jako já, tak se do toho nepouštějte. Já když něco začnu, tak už to dokončím, ale přiznávám, že jsem měla také chuť s tím několikrát třísknout.
Trochu anarchistický, ale můj!

Jak na to tedy?! 
Pokud jste stále odhodlaní se do toho pustit, tak pokračujte ve čtení. Přiblížím vám, že to vážně není taková věda, jak se zdá a jak vám všichni budou tvrdit.

1. Sežeňte palety.
- To jste asi nečekali co?!
Pokud nebudete kupovat nové, tak se připravte na maraton hledání. Ono sehnat nějaké palety v dobrém stavu není žádná sranda. Obvolala jsem nespočet inzerátů, ale všechny byli buď přes celou republiku daleko a nebo byli pořád dost drahé. Nakonec jsem sehnala (nesmím říct odkud, neboť to bylo na tajňačku) a za symbolickou cenu 500 Kč/ 16 palet.

2. Pořádně si naměřte, co chcete vyrábět.
- Já to samozřejmě změřila blbě, takže nakonec byla změna plánu a stůl vypadá jinak, ale i tak se mi líbí.

3. Rozřežte, rozeberte všechny kusy, které potřebujete.
- To byla jediná věc, se kterou jsem potřebovala pomoc. Jasně mohla bych to řezat ručně, ale to bych to dělala ještě další měsíc. Takže tímto děkuji mému tatínkovi, který se obětoval a pomohl mi je nařezat.
Ovšem rozebírat jsem je musela sama, prože všichni řekli, že na tohle nemají (viz video výše).

4. Nabruste
- Asi nemusím zdůrazňovat, že čím více, tím lépe pokud chcete nábytek do interiéru. Ke konci to už i mě nebavilo a tolik jsem se s tím zase nepatlala. Není to žádná věda, zkrátka až se vám to bude líbit, tak máte hotovo. Jenom vy máte v rukou, jak to bude nakonec vypadat. To mě na tom bavilo asi nejvíc.

5. Omyjte
- Přeci jen ta prkna byla docela špinavá od pilin, takže jsem jen vzala vlhký hadr a otřela každé prkno zvlášť.

6. Natřete
- Já použila obyčejnou barvu na dřevo Balakryl - matný tmavě hnědý. A na stůl a jednopatrovou postel mi vystačila jedna plechovka, kterou jsem lehce zředila vodou.

7. Stlučte dohromady
- Stůl stojí na dvou polovičních paletách, které jsem jen spojila jedním prknem, aby získaly větší stabilitu a navrch jsem přibila hřebíčky jednotlivé prkénka.

8. Nastříkejte lakem
- Já jsem stůl i postel nakonec ještě přestříkala matným bezbarvým lakem (150 Kč/ 400 ml, OBI) abych alespoň trošku zvýšila odolnost.

9. Hotovo
- Tadáá právě se můžete pyšnit vlastnoručně vyrobeným nábytkem. A za ten pocit, že jste si to vyrobili sami, vložili jste do toho kus sebe a je to originál, který nikdo jiný mít nebude, to vážně stojí! :)
Ze spodu to nepotřebuje být natřený přeci, to nikdo neuvidí. Jo jasně, ale jen do té doby, než to vyfotí Verča na blog...
Mějte se a smějte se :) Canli :)

7 komentářů

  1. Nábytek z palet vypadá hodně hezky. Přítel má postel z palet. :)

    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  2. Nábytek z palet se mi hrozně líbí a do budoucna bych nějaký kousek určitě doma chtěla! :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  3. Příště mi rovnou řekni ať ti je dovezu v rozebraném stavu ��������

    OdpovědětVymazat
  4. Jojo, palety to my můžeme :) Nedávno jsme si i přes takové paleťáky , co má manžel v práci natahali domu spoustu palet a máme v plánu to všechno využít a udělat si z toho nábytek... Už se na to moc těším :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za komentář, připomínku, názor nebo vaši podporu ♥

Instagram @canliblog

© Canli. Design by FCD.