Blogerská výzva, aneb poznej zákulisí blogování

neděle 15. října 2017


Už jsem se dlouho nezúčastnila žádné blogerské výzvy, říkala jsem si. Jenže kde nic tu nic, žádná výzva na obzoru, až nedávno jsem nalezla jednu výzvu pro spisovatele. Rozhodla jsem se ji předělat do blogerské verze a mým čtenářům zase trošku přiblížit ten život blogera. Podělím se tedy s vámi o těchto patnáct otázek, které zodpovím. A blogery vyzývám, ať se do této výzvy zapojí také, ráda bych se dozvěděla i vaše zákulisí blogování! Však jsme přeci všichni na stejné vlně. ♥

1. Jak jsem začal/a psát blog?
Já jsem toužila mít blog už někdy od sedmé třídy. Tenkrát to bylo psaní o mých domácích mazlíčcích a vůbec jsem netušila, jak blogování funguje. Jen někde uvnitř mě doutnala touha psát a něco sdělovat lidem. Pak jsem si založila až můj bývalý blog s příchodem na střední. Začala jsem psát pravidelně, ale moje slovní zásoba byla na bodě mrazu, nevěděla jsem jak hledat čtenáře, zdržovala jsem se sociálních sítí a postupně jsem přestala psát. Načež jsem si uvědomila, že mi to zkrátka neskutečně chybí a založila jsem Canli.cz alias tento blog. Propojila jsem jej s instagramem a facebookem, kam pravidelně přispívám příspěvky. Vy tak můžete sledovat můj praštěný život plný dobrodružství a zároveň hnedka víte, když něco napíšu sem na blog. Každpádně dneska už to tak dělá každá druhá blogerka a nějako to funguje. Tím bych asi i zodpověděla častou otázku mých přátel, proč tak často přispívám? Protože to jednoduše funguje. :)

2. Proč píšu?
Jak jsem popsala v předchozí otázce... Protože ten plamínek uvnitř mě stále hoří a mě to pořád baví víc a víc. Vaše vzkazy mi dodávájí sílu, když nemám nejlepší den a psní mě uklidňuje, stejně jako kreslení třeba. 
Píšu, protože nikdo neposlouchá

3. Kdo je můj oblíbený autor?
Mám hodně oblíbených autorů, ale mezi ty nejoblíbenější patří určitě Paulo Coelho, Nicolas Sparks, Antoine de Saint-Exupéry, Don Miguel Ruiz a určitě jsem na někoho důležitého zapomněla, ale tak nějak.
Krom toho mě také baví v poslední době číst knihy od blogerů, z důvodu, že se v nich vždy najdu a nebo si uvědomím něco, co už jsem sice dávno znala, jen jsem oné věci nepřidávala důležitost. Jsou to například Minimalismus od Inkoustový tečky nebo Továrna na sny od Anie Songe.

4. Jaká je moje oblíbená kniha?

Moje nejoblíbenější kniha je Neopouštěj mě od Kazuo Ishiguro. Trochu depresivní, ale mě se ta knížka i film vryli tak pod kůži, že už se ji jen tak nevzdám. Navíc knížka už nikde není několik let k sehnání, ale já jsem si ji prostě chtěla tak moc přečíst a tak díky "Magii" rozumějte "The Secret" (tomu filmu) jsem si přála tak usilovně až se mi to podařilo a knížka mi se mi záhadně v životě objevila. To jí dodává takovou malou přidanou hodnotu.
Malý důkaz, že ji fakt mám!

5. O čem píšu?
Čtenáři vědí a pro nově příchozí.. Tak nějak všechno ze života jedné praštěné víly. Zvláštní příběhy, které se mi často dějí, poznatky, tipy, co mě zaujalo, o točení s ohněm plánuji články do budoucna, o tom mém malém velkém projektu názvem "Neobyčejný diář", zážitky, občas dobré recepty, které za to stojí ukuchtit a myšlenky, které mě často přepadají.

6. Jak dlouho mi trvá napsat jeden článek?
Článek sám o sobě, píšu většinou 2 hoďky, ale tím blogování samozřejmě nekončí. Taky čekám na hezké počasí, kdy budeme moc nafotit pěkné fotky, to se většinou protáhne na celé odpoledne a sdílení příspěvků a blogu, taky zabere dost času. Takže si nemyslete že blogování je jen nějaké blábolení do prázdna, je to spousta práce, která na první pohled není vidět.

7. Už jsem někdy měl/a spisovatelský blok?

Samozřejmě ten přichází zahalený v kabátu, potichu, tak aby mě ponořil do sladké nevědomosti a nekreativity, kdy nejsem schopná sepsat ani pár vět. I když nápady na články mám pořád, když tohle přijde, tak zkrátka nejde psát. To se pak odebírám do přírody a užívám si klidu, čerpám novou energii a za pár dní už zase píšu, jak zběsilá.
Tak velký zadek nemám, to foukal vítr! :D

8. Jaká je moje oblíbená citace knihy?
Asi nemám momentálně žádnou oblíbenou, ale za to mě v poslední době zaujala tato z knihy 1984 od George Orwela.
"Ti v naší společnosti, kteří nejlépe vědí, co se děje, mají zároveň nejdál k tomu, aby viděli svět takový, jaký je. Všeobecně vzato: čím víc kdo chápe, tím víc podléhá klamu, čím inteligentnější je, tím méně má zdravého rozumu."
A samozřejmě od Antoine de Saint-Exupéryho z Malého prince tato věta..
„U vás lidé pěstují pět tisíc růží v jedné zahradě,“ řekl malý princ, „a přece tam nenalézají, co hledají...“
9. Ví moje rodina/ přátelé, že píšu? Ne - proč ne? Ano - podporují mě?
Teď už ano, dříve jsem jim to tajila, ale nyní už vědí všichni všechno. Není důvod, abych se styděla za něco, co mě baví. Závistiví lidi, kteří mi budou nadávat za to co dělám, si nezaslouží být v mém životě a tak nepřidávám jejich citovým výlevům žádnou hodnotu. A je mi dobře!

10. Označuju se rád/a za blogera?

Nálepky moc nemusím, ale je to něco co dělám aktivně a všichni to ví. Jen je občas problém s tím, že většina lidí si myslí, že existují pouze beauty blogy a modní blogy, což nikdy nebyla pravda a snad ani nebude, tzn. že než se označím před někým cizím za blogera, popíšu mu o čem píšu, aby mě hned neodsoudil. Tím samo nechci říct, že modní blogy jsou špatné.. Vůbec ne, já jako blogerka v tom nedělám rozdíl, jen někteří lidé občas potřebují připomenout že máte mozek i když píšete o beauty či módě.

11. Zkoušel/a jsem už někdy napsat knihu?
Ano před pár lety, jsem začala a nyní vím, že bych ji musela nejspíše celou přepsat, ale ano jednou bych si tento sen také chtěla splnit.

12. Jaká je největší výzva, se kterou se setkávám jako blogger?
No asi s tím někomu popsat, že když vystupuju na internetu, tak hned nechci být slavná. Často mě rozčiluje hned první otázka "A máš z toho peníze?" To už dneska nemůžu něco dělat jen tak, protože mě to baví a nechci, aby se z toho stala povinnost, která se mi dělat nechce?

13. Jaké jsou ideální podmíny pro psaní?
Kavárna nebo domácí prostředí s klidnou hudbou. Nejraději píšu, když prší a mám zapálenou svíčku a jsem tak mírně unavená.

14.
 Co mi blogování dalo a vzalo?

Určitě mi dalo spoustu možností, lidé mi začali více důvěřovat, jelikož se jim snažím ukázat, že ne všichni jsou špatní a hned vás odsoudí. Každému se snažím podat pomocnou ruku a často se mi stává, že mi píší lidé, od kterých bych to nikdy nečekala. Svěřují se a žádají o pomoc, nebo na můj názor. To mě těší! ♥
Vzalo mi určitě spoustu času, ale já vždycky říkám, že bych stejně dělala něco jiného nebo bych se flákala. Čas bude plynout pořád a tak se jej snažím využívat, jak nejlépe uznám za vhodné.

15. Moje oblíbené blogy, které čtu..

1. KLER WONDER
2. INKOUSTOVÁ TEČKA
3. BY TEREZEN

Tak a to je všechno! Snad jsem vám zase trochu přiblížila můj charakter a dodala třeba trochu inspirace. Zapojte se také! :)
Přikládám otázky..
  1. Jak jsem začal/a psát blog? 
  2. Proč píšu?
  3. Kdo je můj oblíbený autor?
  4. Jaká je moje oblíbená kniha?
  5. O čem píšu?
  6. Jak dlouho mi trvá napsat jeden článek?
  7. Už jsem někdy měl/a spisovatelský blok?
  8. Jaká je moje oblíbená citace knihy?
  9. Ví moje rodina/ přátelé, že píšu? Ne - proč ne? Ano - podporují mě?
  10. Označuju se rád/a za blogera?
  11. Zkoušel/a jsem už někdy napsat knihu?
  12. Jaká je největší výzva, se kterou se setkávám jako blogger?
  13. Jaké jsou ideální podmíny pro psaní?
  14. Co mi blogování dalo a vzalo?
  15. Moje oblíbené blogy, které čtu.. 
Mějte se a smějte se :) Canli :)

27 komentářů

  1. Zapojila som sa, výzva sa mi páči. Zajtra o 10:50 mám článok na blogu, feel free to take a look :) (sonyamerchier.com)

    OdpovědětVymazat
  2. Super nápad...šla jsem do výzvy a tady je článek :) http://luciehorenska.cz/jdu-do-toho/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Zanechala jsem u tebe komentář. :) Děkuji za zapojení! :)

      Vymazat
  3. Tiež som sa zapojila do tejto super výzvy. Tu je článok. :) https://mozaikaticha.com/2017/10/17/zakulisie-mozaiky-ticha-blogerska-vyzva/

    OdpovědětVymazat
  4. Super otázky, zase něco trošku jiného:) Zkusím je taky zodpovědět:) A jinak zdravím spřátelenou lesní bytost, víl není nikdy dost! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé to jsem ráda, že sem zavítala další víla. ♥ Mrkla jsem na tvůj blog a všimla si, že jsi se už stihla zapojit, takže také děkuji! :)

      Vymazat
  5. Tady je má :)
    http://holcici-svet-cool.blog.cz/1710/zakulisi-blogovani

    OdpovědětVymazat
  6. Zaujalo, přidala jsem se též :) http://blog.veruce.cz/v/chvilkove-zkraty/blogerska-vyzva-dotaznik-od-canli/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! ♥ Máš hezky zpracovaný blog.. :)

      Vymazat
  7. Jé, to je super nápad! Rozhodně se také zapojím :)
    Můj život knihomolky

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za super nápad, abych zodpověděla mnoho v sobě i čtenářům, měla jsem i čas bilancovat, takže skutečně děkuji, milá vílo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec přeci není za co! Jsem ráda, že jsi se zapojila a děkuji za milé oslovení. :)

      Vymazat
  9. Pěkný článek, taky jsem první blogy měla o domácích mazlíčcích :) píšeš moc hezky a potěšilo mě, že se ti taky líbí Exupéry :) výzvy se zúčastním, takže děkuji za otázky :)

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že nejsme samy, tenkrát to docela frčelo. :D Není za co, díky za účast! :)

      Vymazat
  10. Ahoj, narazila jsem na tuhle výzvu na jednom blogu a taky jsem se zúčastnila. :)
    http://melanie--s.blogspot.cz/2017/10/blogerska-vyzva-zakulisi-blogovani.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo to jsem ráda, že se tak rozšířila! Díky za komentář! :)

      Vymazat
  11. Zajímavé odpovědi, je vidět, že to děláš opravdu ráda. :) Otázky si ukládám a až budu mít trošku tvůrčí nebo časovou krizi, tak se taky zapojím, protože podobnou výzvu jsem shodou okolností publikovala relativně nedávno. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano! :) Super, zkoušela jsem ji u tebe na blogu najít, ale neúspěšně.:( Pošleš mi link na tu tvou výzvu? Ráda se podívám! :)

      Vymazat
  12. No snad to nevadí, ale dovolila jsem si toto "ukradnout" :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj :) Dovolil jsem si zneužít tvé výzvy a zúčastnit se ji :) Našel jsem ji u Aleše :D Pokud bys měla chuť, můžeš si přečíst moje odpovědi :P

    https://www.valous.cz/2017/11/blogerska-vyzva/

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, na tvou výzvu jsem narazila už dřív, ale píšu ti komentář až teď, protože až teď jsem ji vyplnila (tak to jen abys věděla, kam se tvoje výzva šíří). Podle mě je super. A moc, moc se mi líbí fotky v tomhle článku. A taky na tvém instagramu, jak tak koukám.:) Takže, moc oceňuji tuhle blogerskou iniciativu.

    OdpovědětVymazat
  15. Díky za inspiraci na článek, pravděpodobně se do něj pustím! :)

    Infinite treasure

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za komentář, připomínku, názor nebo vaši podporu ♥

Instagram @canliblog

© Canli. Design by FCD.