Podzimní dýňování

pondělí 9. října 2017

Dýňová sezóna sice už dávno začala, ale já čekala na tu pravou dýni od farmářů. Čekání se vyplatilo a já si také konečně ukochtila svojí dýňovou polévku. A byla vážně výborná! 

Vím, že receptů je na internetu snad tuna, ale třeba se tu najde někdo, kdo dá na mé chutě a zkusí tu mojí upravenou verzi. 

Budeme potřebovat:

• Olivový olej
• Máslo
• Dýně bez semínek
• Cibule 
• Česnek (stroužek)
• 2-3 Brambory
• Pepř
• Sůl
• Kari koření
• Smetana

Postup:

- Na trošce olivového oleje nebo másla osmažíme cibulku dokud nezezlátne. 
- Poté osmažíme (stčí 2-3 minuty) na jemno nakrájenou dýni a brambory na trochu větší kousky (aby se zcela nerozvařily) a přidáme nastrouhaný česnek.
- Zalejeme vodou, přidáme koření a necháme vařit dokud vše nezměkne. 
- Slijeme vodu a dýni rozmixujeme se smetanou. Můžeme zahustit ještě hladkou moukou.
Dobrou chuť! :)

• Pokud chcete polévku méně hustou, nechte před mixováním trošku vody v hrnci. 


Podzim na tohle absolutně miluju. Nejlepší sezónní chuťovky, na které se těšíme a proto jsou tak vyjímečné. Barevné listí, pršavé dny, kdy se můžeme flákat doma nebo výpadky proudu, kdy ležíme s rodinkou u svíčky a nemůžeme vlastně nic dělat, ale líbí se nám to! 

Podzim je pro mne zkrátka specifický a letos si ho užívám víc, než kdykoliv předtím. A jsem za to opravdu ráda.
Doufám, že si jej taky užíváte a na závěr tu mám jeden malý důkaz o tom, jak jsem se prala s dýní, abychom měli krásného strašáka. Pršelo, sežrala jsem u toho asi všechny vlasy, vybila si energii, ale stálo to za to!
Přijde mi škoda, že se tato tradice už tak často nevidí... Já to jako malá zbožnovala! ♥

Jo a té samomluvy v tom videu si nevšímejte... :D

Mějte se a smějte se :) Canli :)

4 komentáře

  1. Dýňová polévka je nejlepsí podzimní jídlo ♥ Já dávám kromě brambor i kořenovou zeleninu - hlavně mrkev, když mám tak i petržel, někdy kousek celeru, a mixuji s vodou. Zeleninový vývar tomu dodá skvělou chuť a konzistence je akorát :) Dlabání dýně za to stálo, fotky jsou boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mohu zkusit přidat do další! Ještě tu na mě totiž jedna dýně čeká. :) Moc ti děkuji ♥

      Vymazat
  2. Ta polévka je fakt boží, tento rok jsem ji zkusila poprvé a s jednou přidanou chilli papričkou jsem se jí nemohla nabažit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super! :) Tak já ji tam taky zkusím dát příště. :D :)

      Vymazat

Děkuji všem za komentář, připomínku, názor nebo vaši podporu ♥

Instagram @canliblog

© Canli. Design by FCD.