Naše sny, jejich důležitost a jak jich dosáhnout

neděle 1. října 2017

Sníme, přejeme si a toužíme. Každý z nás jsme v jádru stejný. Máme sny a plány a jsou naší náplní života. Jsme šťastní, když se nám podaří je splnit. Ale co když ne? 



Jsem zastáncem věty "Cesta je cíl" a funguje to i v osvědčené realitě. 
Zaráží mě, že spoustu lidí spoléhá na to, že si své sny prostě splním a půjdu za nimi, i kdyby mi bylo něco nepříjemné. Tak to ale ve skutečnosti není. Až se mi jednou zase změní názory a rozhodnu se, že zrovna v tuhle chvíli chci od života něco jiného, tak klidně z minuty na minutu přestanu dělat to, co dělám. A rozhodně mi nebude záležet na tom, že ostatní spoléhali, že to dokončím. 

Jasně zůstanou mi vzpomínky a někde uvnitř to bude můj malý sen. To však neznamená, že musí být tento malý sen prioritou až do smrti. 
Vyvíjíme se, rosteme, dospíváme a můžeme se rozhodnout, co od života chceme. 
Líbí se mi ta různorodost. To jak každý z nás touží po tom svém a nikdo mu to nemůže vzít, protože v dnešní době může dělat opravdu každý, co chce. A to fajn nemyslíte? :)

Dělám to pro sebe.

Občas mi přijde, že si lidé neuvědomují podstatu věci. Když se pustíme do nějakého projektu musíme si uvědomit, že jej máme v rukou jen my sami. Nikdo jiný nemůže vědět, co s projektem plánujeme nebo ještě aby nám říkal, co máme dělat. Pokud s někým samozřejmě nezačneme spolupracovat. 
Ale zpět k věci. Pokud se rozhodnete začít nějaký vlastní projekt, měli byste se držet těchto pravidel. 

  • Nechte si poradit.
    - Přijímejte konstruktivní kritiku, vylepšujte svůj projekt a zdokonalujte se.
    - Vnímejte, co Vám říkají ostatní, ale zároveň si nenechte vzít vaši vizi a názor. Vždy jej můžete přeformulovat, ale přemýšlejte nad Vaším rozhodnutím. 
  • Držte se dál od pesimistických lidí.
    - Nespočítala bych na jedné ruce, kolik lidí mi řeklo nebo na mě jen koukalo jako na blázna, když jsem jim říkala své sny. Lidi se všobecně dělí na několik skupin a záleží kým se obklopují. Obklopte se proto lidmi, kteří ve Vás věří a vymažte ty, kteří vám dodávají pocit, že nic nedokážete.
    - Jasně já jsem brána za velkého optimistu, ale zároveň při větších projektech dokážu přemýšlet realisticky. Což mi v hodně věcech pomohlo, ale na Vás je abyste si nalezli zlatou cestu, která bude vyhovovat jen Vám. To je to magické kouzlo každé osobnosti.

  • Vytvořte si přesně to chcete.
    - Hrozné klišé už co?! Ale ono to vážně funguje! Nakreslete, vizualizujte a myslete každý den na to, čeho chcete dosáhnout. 
  • Nenechte se urážet.
    - Já patřím mezi lidi, kteří vždycky řeknou svůj názor a přineslo mi to často nejen užitek, ale také spoustu problémů. Proto tu nechci psát, ať se ozvete vždy, když se vám něco nelíbí. Nemusíte se vůbec ozývat!
    - Stačí když si nebudete brát nic osobně. Ona většina narážek vlastně ani není myšlena špatně (ano pořád tomu věřím), ale někdo může mít zkrátka špatný den a vybije si to zrovna na Vás. Když onomu člověku nadšeně vykládáte své sny a on Vás jen odbyde "No a co, k čemu to je...", vy hned začnete přemýšlet "No jo vlastně, k čemu to je?" STOP!!
Tvůj příběh je unikátní & tak tak jiný.. & není hoden srovnání

  • Dělejte to pro sebe!
    - I když rozjíždíte například projekt, který má pomáhat ostatním. I když se projekt nezdaří Vy budete pořád ta osoba, která z toho vytěží nejvíc. Získáte zkušenosti a to je něco, co je prakticky zadarmo (krom vašeho času, ale ten bude plynout tak i tak) a proto nemáte co ztratit. 

Sama mám víc snů, než bych asi mít měla, ale nikdy mi nevadilo, že jsem snílek. Spoustu těch snů mě přivedlo na různé cesty, které jsem nejednou využila. Třeba jsem nedosáhla cíle, ale cestou jsem se rozhodla, že chci něco jiného. Neznamená, že pokud jsem cíle nedosáhla nemůžu být šťastná.
Šťastná jsem tehdy, když jdu po správné cestě. Ačkoliv ani to nemůžeme často s přesností určit, která to je. Nějak už vycítíme, že jsme šťastní, nebo ne snad?! :)



Já už bych to dnes zakončila, jen jsem měla tendenci vyřknout nahlas, že když něco selže, neznamená to, že se zboří celý svět a náš život. Zvedneme se, oprášíme a začneme nanovo, protože tak už to zkrátka je a bude, i když na Vás budou ostatní koukat jakkoliv jinak.

Mějte se a smějte se :) Canli :) 

6 komentářů

  1. Takové ty řeči od lidí jsou největší zabiják, vždycky mě hrozně srážely, ať už je řekl kdokoliv. Teď už se snažím nevšímat si toho a plnit si svoje sny. Pěkný článek, bereš mi slova z úst :)

    LADY LENNA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, také s tím občas ještě bojuji, ale pracovat na tom a posouvat se je lepší, než nic nedělat. :)
      Děkuji za hezký komentář. :)

      Vymazat
  2. Krásný motivační článek. Je těžké jít za svým snem, když vás v tom nemá kdo podpořit. Velice dobře si pamatuji na svoje začátky blogování. Byl a je to můj sen, psát o kosmetice, kterou miluji. Fotit zajímavé fotky. Inspirovat ostatní. A to vše se mi zatím daří plnit. S podporou mých nejbližších a touhou jít dát a nevzdát to při každém malém zaškobrtnutí mě táhne dál a dál.

    Přírodní dekorativka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti! :) Je strašně super, že si plníš své sny a fandím ti! :)

      Vymazat
  3. Že cesta je samotný cíl je třeba si pořád připomínat. Občas život sklouzne do stereotypu a v něm se někde ztratí ta chuť žít, inspirace tvořit a radost... a všechno se zdá zbytečné a bezvýznamné. Díky článkům, jako je ten tvůj, se ta myšlenka a vize cesty jako toho pravého cílu opět obnovuje! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za komentář, připomínku, názor nebo vaši podporu ♥

Instagram @canliblog

© Canli. Design by FCD.